0
0 Produkty w koszyku

No products in the cart.

Jak wstawić tabelę przestawną w Excelu?


Tabela przestawna — jak wstawić i krótkie omówienie — porada #86

Tabela przestawna - jak wstawić i krótkie omówienie - porada #86

Tabele przestawne są bardzo przydatne w Excelu. Żeby dodać tabele przestawną do Twojego pliku potrzebujesz mieć przygotowane odpowiednie dane. Przydatne są tu nagłówki kolumn, unikanie pustych komórek i komentarzy w komórka tuż przy zbiorze danych.

Teraz wystarczy, że wejdziesz na kartę Wstawianie i wybierzesz opcję Tabela przestawna. Na początek doda Ci się pusty zakres tabeli przestawny oraz pojawi się dodatkowe okno po prawej stronie, gdzie zobaczysz przede wszystkim nagłówki kolumn oraz na dole 4 małe okienka:

      - Etykiety kolumn,
      - Etykiety wierszy,
      - Wartości,
      - Filtr raportu.

Wystarczy, że przeciągniesz wybrany nagłówek do odpowiedniego okienka i Excel automatycznie będzie dokonywał zmian wyglądu tabeli przestawnej.

Jeśli z naszego przykładu ustawisz np: kolumnę Sprzedawca w okienko Etykiety wierszy, to w kolejnych wierszach Excel umieści unikalne nazwy sprzedawców. Możesz też w dowolnej chwili przestawić Sprzedawców do okienka Etykiety kolumn i wygląd tabeli przestawnej automatycznie się zmieni.

Możesz dołożyć Województwa (patrz wideo) do tego samego okienka co Sprzedawców albo do innego i Excel odpowiednio dopasuje wygląd tabeli przestawnej do tego jak przestawiasz pola w tabeli przestawnej.

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić napisz do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo bezpośrednio. W miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Tabela przestawna — jak wstawić i krótkie omówienie — porada #86