0
0 Produkty w koszyku

No products in the cart.

Jak sumy częściowe pomagają w grupowaniu danych?


Sumy częściowe funkcjonalność do grupowania — porada #124

Sumy częściowe funkcjonalność do grupowania - porada #124

Masz dobrze przygotowane dane i w dodatku są też posortowane po najważniejszych kolumnach. Teraz chcesz je pogrupować, ale nie chcesz robić tego ręcznie idealnie sprawdzą się dla Ciebie Sumy Częściowe.

Wystarczy, że wybierzesz opcję Sumy Częściowe z karty Dane i otworzy się okno sortowania. Na samej górze jest pozycja: "Dla każdej zmiany w". Oznacza to, że za każdym razem, gdy zmieni się wartość w wybranej kolumnie Excel dołoży wiersz Sumy częściowej. Dlatego tak ważne jest dobrze posortować wartości w kolumnach.

Następnie wybieramy jaka funkcja ma być użyta w Sumach Częściowych np: Suma lub Licznik. A potem po jakich kolumnach ją liczyć. Najczęściej będą to kolumny z danymi liczbowymi.

Po zaakceptowaniu Excel stworzy nam odpowiednie poziomy grupowania i Sum Częściowych według wybranych parametrów. Jeśli chcesz dodać kolejne sumy częściowe musisz jeszcze raz wybrać opcję z karty Dane, a następnie upewnić się, że odznaczone jest pole: Zamień bieżące sumy częściowe. Jeśli zostawisz to pole zaznaczone to Excel zamieni grupowania według nowych ustaleń, a jak odznaczysz to pole to doda się kolejny poziom grupowania.

Żeby usunąć wszystkie Sumy Częściowe wystarczy nacisnąć przycisk Usuń wszystko.

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić to napisz do mnie. Ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Sumy częściowe funkcjonalność do grupowania — porada #124