Dodawanie i usuwanie poleceń — pasek szybkiego uruchamiania
Pasek szybkiego uruchamiania — usuwanie i dodawanie poleceń — porada #48
W Excelu masz Pasek szybkiego uruchamiania, do którego możesz dodawać i usuwać polecenia.
Usuwanie poleceń jest łatwe. Wystarczy, że klikniesz na wybrane polecenie prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierzesz opcję z menu — Usuń z paska narzędzi szybki dostęp, które się otworzyło.
Żeby dodać polecenie jest trudniej. Po kliknięciu prawym przyciskiem wybierasz opcję — Dostosuj narzędzi szybki dostęp. Otworzy Ci się nowe okno. Z lewej górnej listy rozwijanej najlepiej wybrać opcję — Wszystkie polecenia. Dzięki temu będziesz miał dostęp do wszystkich poleceń jakie oferuje Excel.
Teraz wystarczy wybrać polecenie i kliknąć guzik Dodaj na środku ekranu. Na filmie dodane zostały polecenia Zamknij wszystkie i Przełącz okna (pokazane przez MrExcela w podcascie 1648).
Jedno zamyka wszystkie okna Excela i pozostawia otwarty program. Podobny efekt uzyskasz ze skrótu klawiszowego Ctrl + W, tylko on zamyka pojedyncze okno.
Polecenie Przełącz okna pozwala Ci przechodzić pomiędzy otwartymi oknami Excela, przez wybieranie ich z rozwijanej listy. Szczególnie przydatne, gdy masz wiele plików otwartych. Gdy masz tylko kilka wygodniej wykorzystać skrót klawiszowy Ctrl + Tab, który przeskakuje tylko pomiędzy oknami Excela, a nie wszystkimi oknami otwartymi w Windowsie.
P.S.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.
Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Pasek szybkiego uruchamiania — usuwanie i dodawanie poleceń — porada #48