0
0 Produkty w koszyku

No products in the cart.

Jak łatwo dodawać macierze w Excelu?


Dodawanie macierzy — porada #98

Dodawanie macierzy - porada #98

W Excelu dodawanie macierzy jest bardzo proste. Wystarczy tylko stworzyć macierze o takich samych rozmiarach, czyli ilości kolumn i wierszy.

Następnie dodać elementu z lewego górnego rogu, a następnie skopiować formułę na obszar tabeli wynikowej, a odwołanie względnie już załatwi resztę.

Można najpierw zaznaczyć obszar macierzy wynikowej dodać odpowiednie 2 komórki z macierz, które chcesz zsumować i zatwierdzić wynik Ctrl + Enter. Wtedy formuła skopiuje się na cały zaznaczony obszar. 

Równie łatwo odejmuje się macierze — trzeba tylko znak plus + zamienić na minus -

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Dodawanie macierzy — porada #98