Jeśli chcesz, żeby Excel dla danego pliku zawsze przy zapisywaniu tworzył kopię zapasową, to musisz wybrać odpowiednią opcję przy zapisywaniu pliku jako. W oknie zapisywania jako musisz rozwinąć Narzędzia i wybrać pozycję menu Opcje ogólne.

Porada 277 - Jak włączyć automatyczne tworzenie kopii zapasowej 01

W oknie, które się pojawisz możesz dołożyć hasła, ale dla nas istotny jest przycisk wyboru zawsze z kopią zapasową.

Porada 277 - Jak włączyć automatyczne tworzenie kopii zapasowej 02

Teraz przy każdym zapisywaniu pliku będzie Ci się tworzyła kopia zapasowa pliku z rozszerzeniem .xlk w katalogu, w którym jest plik.

Porada 277 - Jak włączyć automatyczne tworzenie kopii zapasowej 03

Kopia zapasowa będzie Twoim plikiem z poprzedniego zapisu, czyli dzięki temu będziesz mógł odzyskać wcześniejsze dane jeśli coś poszło nie tak przy zapisywaniu.

Pozdrawiam
Adam Kopeć
Miłośnik Excela