Jak grupować wiersze i kolumny w Excelu?
Grupowanie wierszy i kolumn — porada #122
Żeby grupować wiersze lub kolumny w Excelu wystarczy wykorzystać funkcjonalność Grupuj na karcie Dane.
Zaznaczasz odpowiednią ilość wierszy i klikasz grupuj i już Excel je zgrupował. Wiąże się to z tym, że przy nagłówkach wierszy są teraz dodatkowe linie oraz + lub — symbolizujące grupę. Gdy naciskasz plus to grupa się rozwija, a gdy minus to zwija.
Jeśli dodasz na tych samych wierszach nowe grupy, ale o mniejszej ilości wierszy niż wcześniejsza grupa to doda się kolejny poziom grupowania. Symbolizowane to przez numery na górze nagłówków wierszy. Jeśli naciśniesz na nich 1 to zwiniesz wszystkie, zaś naciśnięcie innej liczby będzie skutkowało rozwinięciem wszystkich grup do klikniętego poziomu.
Analogicznie postępujesz z kolumnami.
Jeśli zaznaczysz całe wiersze lub kolumny to Excel dokona grupowania automatycznie jednak jeśli zaznaczysz mniejszy obszar to Excel będzie się pytał czy chcesz grupować to wierszach, czy kolumnach.
P.S.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić to napisz do mnie. Ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.
Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Grupowanie wierszy i kolumn — porada #122