Jak zapisać plik Excela w pdf?
W Wordzie 2010 zapisywanie dokumentów w formacie pdf jest bardzo łatwe. Wybierasz opcję Zapisz jako i tam dodatkowo format zapisu jako pdf i już zrobione. Word stworzył Ci się plik pdf.
Zapisywanie arkuszy Excela jako pdf — porada #66
W Excelu 2010 jest trudniej. Bo przede wszystkim zapisując do pdf nie zapisujesz całego pliku tylko aktualnie aktywny arkusz (dalej korzystasz z opcji Zapisz jako).
Dodatkowo musisz bardziej uważać, gdzie kończy się strona.
W Wordzie jest to jasne w Excelu może nie być widoczne od razu i będziesz musiał sprawdzić opcji Podgląd podziału stron i zobaczyć, gdzie się kończy strona.
Na szczęście w wielu sytuacjach, będziesz mógł to łatwo zmienić i uzyskać prawidłowy eksport do pliku pdf
Jeśli korzystasz z Excela 2007 (lub innego programu z Office 2007) zapisywanie jako pdf jest trudniejsze. Potrzeba pobrać dodatek, np. ze strony:
https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=9943
P.S.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.
Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Zapisywanie arkuszy Excela jako pdf — porada #66
Nie umiem zapisać plik excel do PDF na jednej stronie tak aby drukarnia mogła to wydrukować na papierze, tak aby było czytelne. Plik excels to drzewo genealogiczne około 20 mb.
Jeśli masz problem zmieścić dane na 1 stronie to zobacz na karcie Widok polecenie Podgląd podziału strony.
Zapisuję często pliki excela w pdf — czy da się zrobić to jakimś skrótem lub ikonką "zapisz do pdf"?
Bo wkurzające jest ciągłe klikanie "zapisz jako" a potem konieczność wyboru PDF z listy
Tylko kodem VBA:
https://www.contextures.com/excelvbapdf.html
Mam plik excela składający się z kilku arkuszy. Czy jest możliwe wyeksportowanie całego pliku (czyli wszystkich arkuszy) do jednego pliku pdf? Próbowałam zaznaczać wszystkie arkusze i wtedy klikać zapisz jako ale i tak zapisuje tylko pierwszy arkusz.
Na stronie:
https://www.extendoffice.com/documents/excel/827-excel-save-selection-workbook-as-pdf.html
znalazłem rozwiązanie.
Po wybraniu opcji zapisywania jako .pdf trzeba wybrać Więcej opcji…, a następnie kliknąć przycisk Opcje i tak będzie opcja co opublikować — można wybrać cały skoroszyt (plik).
Witam
tworzę raporty w excelu które są konwertowane do PDFa, po kilkadziesiąt stron. Problem w tym, że dołączane są rysunki w postaci screnów i strzałki pokazujące dokładne miejsce. Po konwersji w pdf‑e "rozjeżdżają się" tak, że strzałki pokazują nie to miejsce które powinny. Jak sobie z tym poradzić?
Pozdrawiam
Marek Kozub
Marku to bardzo specyficzne pytanie i nie miałem okazji natknąć się na taki problem.
Musiałbyś jakiś plik ze zdjęciem wysłać, żebym w ogóle miał szansę poszukać rozwiązania.
mail: adam(at)exceliadam.pl
Dziękuję za szybką odpowiedź. Póki co używam grupowania co daje efekty ale jest czasochłonne. Jutro wyśle próbkę żeby miał Pan obraz mojego problemu.
Pozdrawiam
Eksportuje wybrany zakres do pliku PDF za pomocą VBA. Zauważyłem, że plik PDF ma "dziwny" format strony (9,08 x 12,85 cala) — pomimo, że w ustawieniach strony w EXCEL'u mam A4 (210 x 297 mm — czyli 8,27 x 11,69 cala).
Udało mi się ustalić, że takie zachowanie EXCEL'a zależy od domyślnej drukarki, np. jeśli jako drukarkę domyślną wybrałem HP DJ 3050A J611, to wszystko było ok — format strony otrzymanego pliku PDF był rzeczywiście A4 (8,27x11,69), natomiast po zmianie drukarki domyślnej na XEROX PHASER 320 format strony w pliku PDF był 9,08 x 12,85.
Czy można spowodować, by format strony w wyeksportowanym pliku PDF nie zależał od drukarki domyślnej?
Pozdrawiam, Andrzej
Znalazłem stronę:
https://chandoo.org/forum/threads/set-pdf-paper-size-to-a3.20067/
Tam jest podana linijka zmieniająca rozmiar na A3:
ActiveSheet.PageSetup.PaperSize = xlPaperA3
Kod z powyższej strony powinien Ci umożliwić zrobienie tego co potrzebujesz.
Witam, czy jest możliwość wyeksportowania pliku excela do pdf z hiperłączami (spis treści, w którym są odwołania do innych miejsc w skoroszycie)?
Według informacji, które znalazłem w sieci zachowanie wewnętrznych linków nie jest możliwe:
https://superuser.com/questions/240575/create-pdf-with-internal-hyperlinks
Dzień dobry, mam problem z tabelami w Excelu (wersja 2016) — po zapisie do PDFa nie widać krawędzi tabeli, może masz na to rozwiązanie?
Niestety, jeśli są nałożone obramowania tabeli i nie chcą się zapisać w .pdf to nie wiem jaka może być przyczyna 🙁
Nie natrafiłem na taki błąd.
Witam,
mam skoroszyt składający się z 5 arkuszy. Jak zapisać skoroszyt xls w pdf tak, aby każdy arkusz zapisywał się w oddzielnym pdf-ie? Chcę mieć 5 plików pdf i zastanawiam się czy można tak zrobić i czy system może nadać plikowi pdf nazwę arkusza z xls?
Znalazłem tylko rozwiązanie po angielsku:
https://www.youtube.com/watch?v=Nesj5bLddCg
Mam makro które zapisuje każdy arkusz jako osobny excel.
Problem w tym że nigdy nie wiadomo ile tych arkuszy będzie.
Jak powinno wyglądać makro aby zapisywały się tylko utworzone dowolne ilości arkuszy do pdfa?
Np: poniższa strona omawia zapisywanie za pomocą VBA do pdf
Witam. Dlaczego po zamisaniu pliku jako pdf pojawiaja sie linie pomocnicze?
Siatka lini zostala wyaczona wczesniej.
Sprawdź opcje zapisu. Gdzieś przy zapisywaniu pliku powinien być link z opcjami i później jeszcze przycisk. Tam checkbox, żeby wszystko było jak ustawienia pliku.