0
0 Produkty w koszyku

No products in the cart.

Uzupełnianie ciągów danych w Excelu 2010



Excel 2010 — Błyskawiczne wypełnianie tabeli — porada 24

W Excelu masz możliwość uzupełnia ciągów danych. Możesz to zrobić na wiele sposobów. Zacznijmy od omówienia tych najwolniejszych, a potem przejdziemy do coraz szybszych.

Kopiowanie

Najbardziej znanym sposobem na uzupełnianie ciągów danych (np: w tabelach) jest kopiuj -> wklej, czyli Ctrl + C, a następnie Ctrl + V. Po prostu kopiujesz raz wpisaną formułę lub wartość, a następnie ją przeklejasz. W zależności od tego jak przeklejasz możesz skopiować formułę tylko raz, albo nawet tysiące razy.

Jeśli chcesz wkleić od razu wiele kopii formuły, najpierw zaznaczasz odpowiedni obszar, na następnie wciskasz Ctrl + V.

Obszar możesz zaznaczyć odpowiednio przeciągając myszką. W tej sytuacji problem może się pojawić kiedy Twój zbiór danych ma bardzo dużo pozycji — kilkaset, albo nawet kilka tysięcy. Jednak to i tak olbrzymie przyspieszenie w porównaniu do wpisywania formuły ręcznie.

Przeciąganie myszą

Działa bardzo podobnie do wcześniejszej metody, tylko nie musisz korzystać ze skrótów klawiszowych — potrzebujesz tylko myszki. Najeżdżasz na prawy dolny róg komórki z daną formułą, którą chcesz uzupełnić ciąg i ciągniesz. Masz do wyboru 4 kierunki. W górę, w dół, w prawo i lewo.

Jeśli masz dużo komórek do uzupełnienia w kolumnie, albo wierszu może to być męczące. 

Kombinacja na tabeli

Gdy chcesz uzupełnić ciąg znajdujący się w tabeli może uda Ci się przyspieszyć dzięki dobremu ułożeniu danych w tabeli. Chodzi o to, że korzystasz z już wypełnionej kolumny. Dzięki odpowiedniej kombinacji skrótów klawiszowych i przejść: 

  • Kopiujesz formułę/komórkę — Ctrl + C.
  • Przechodzisz na sąsiadującą kolumnę.
  • Ctrl + strzałka w dół, żeby zejść na sam dół kolumny, jeśli w tabeli masz puste komórki to Cię spowolni ponieważ będziesz musiał wciskać ten skrót znów za każdym razem, gdy natrafisz na puste pole.
  • Przechodzi do kolumny, którą chcesz uzupełnić.
  • Naciskasz skrót — Ctrl + Shift + strzałka w górę — dzięki niemu zaznaczasz wszystkie pola od samego dołu do samej góry. Łącznie z komórką, w której wpisałeś najpierw formułę.
  • Naciskasz Ctrl + V, czyli wklejasz skopiowaną formułę.

Metoda błyskawiczna

Jeśli masz wypełnioną i uporządkowaną tabelę, możesz skorzystać z błyskawicznego wypełniania ciągów danych. Wystarczy, że najedziesz na komórkę, która ma być początkiem ciągu i najdziesz na jej prawy dolny róg. Tylko zamiast przeciągać klikasz po prostu 2 razy w ten róg, gdy zmieni się kursor.

Już cała kolumna została uzupełniona, nawet jeśli w tabeli było kilka pustych komórek Excel i tak skopiował formułę do samego końca.

To są sposoby na uzupełnianie ciągów danych w Excelu, żeby zobaczyć je dokładniej obejrzyj film na górze strony. 

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — 
Excel 2010 — Błyskawiczne wypełnianie tabeli — porada 24