Kurs excel - Płatny kurs excela | Exceliadam

Zaznacz wszystkie puste komórki — sztuczki #18

Jak zaznaczyć wszystkie puste komórki w tabeli?

Czasami zdarza się tak, że tworzysz tabelę ona się rozrasta, a zostały w niej puste pola z różnych przyczyn. Teraz chcesz te pola szybko i łatwo uzupełnić, jak to zrobić szybko i łatwo w Excelu?


Zaznacz wszystkie puste komórki — sztuczki #18

Żeby w Excelu chcesz zaznaczyć wszystkie puste komórki z tabeli to najszybciej zrobisz to wykorzystując następującą kombinacje klawiszy i opcji:

    1) Zaznacz tabelę (Ctrl + Shift + 8),

Zaznaczona cała tabela

    2) Naciśnij F5,

Okno Przechodzenie do po naciśnięciu klawisza F5

    3) Wybierz guzik Specjalnie,
    4) Wybierz opcję Puste,

Okno Przechodzenie do — specjalnie — zaznaczona opcja Puste

    5) Naciśnij guzik Ok lub wciśnij Enter

Zaznaczona puste komórki w tabeli

Będziesz miał zaznaczone wszystkie puste. Teraz możesz się przemieszczać pomiędzy nimi naciskając Enter lub Tab aby przesuwać w dół albo kombinację tych klawiszy z Shiftem by przesuwać się w górę. 

Dodatkowo możesz wpisywać dowolne wartości w aktywne komórki i zatwierdzać je Enterem, a wszystkie zaznaczone komórki dalej będą zaznaczone. Możesz w ten sposób wpisać wartości do wszystkich pustych komórek.
Jeśli zatwierdzisz wartość naciskając np: strzałkę w dół, to komórki zostaną odznaczone.

Możesz również wypełnić wszystkie zaznaczone komórki jednocześnie, wpisując wartość, bądź formułę i zatwierdzając ją kombinacją klawiszy Ctrl + Enter

Wypełnianie formułą wszystkich komórek (Ctrl + Enter)

P.S.

Wpis na podstawie EMT 996

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Zaznacz wszystkie puste komórki — sztuczki #18

Exit mobile version