Nie znasz dobrze obsługi Excela? A może nie znasz jej wcale? Doskonale wiem, że w dzisiejszych czasach i realiach, znajomość tego programu jest nie tylko niezbędna, ale przede wszystkim korzystna dla Ciebie samego. Moje szkolenie z Excela online pokaże Ci, że arkusz kalkulacyjny nie jest wcale Twoim wrogiem, a sprzymierzeńcem w porządkowaniu i analizie danych - nie tylko liczbowych. Stworzyłem kurs Excel online na każdym poziomie, zarówno dla osób początkujących, średniozaawansowanych, jak i zaawansowanych. Znajdziesz u mnie także szkolenie z Excela online dedykowane specjalnie przedsiębiorcom. Każdy kurs zawiera starannie wyselekcjonowany zakres wiedzy i zagadnień, które odpowiadają na ściśle sprecyzowane potrzeby jego użytkowników.
Excel - kurs online. Dlaczego warto?
Zastanawiasz się, czy Excel i kurs online to dobre połączenie? Czy taka forma nauki pracy z arkuszem kalkulacyjnym może być efektywna? Pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości.
Od lat z powodzeniem zajmuję się dzieleniem swoją wiedzą zdalnie. Ta forma nauki, szczególnie w ostatnim czasie, mocno zyskała na popularności, a jej techniki znacząco się rozwinęły. Abyś mógł biegle posługiwać się programem Excel, każdy swój kurs zaprojektowałem z ogromną starannością i w oparciu o zasady metodyki nauczania na odległość.
Jednak szkolenie z Excela online, to przede wszystkim ogromna wygoda dla Ciebie, ponieważ nie musisz wychodzić z domu, możesz uczyć się wraz ze mną z dowolnego miejsca i w wybranym przez siebie czasie. Dodatkowo każdy mój kurs Excela online zawiera materiały dydaktyczne dostępne dla Ciebie już po zakończeniu szkolenia. Krótkie nagrania filmowe, prezentujące różnego rodzaju działania w arkuszu kalkulacyjnym, które w dowolnej chwili możesz zatrzymać, odtworzyć ponownie, by jeszcze raz przeanalizować i utrwalić wiedzę, to doskonały sposób, by opanować Excel. Kurs online to nie tylko wygoda, to także oszczędność Twojego i mojego czasu - zamiast dojeżdżać w umówione miejsce, możemy poświęcić więcej chwil na ćwiczenia i praktykę.
Jak przeciągnięciem myszy zamienić formuły na wartości?
Wklejanie formuł jako wartości przeciągnięciem myszą — porada #149
Żeby zamienić formuły na wartości wystarczy jedno przeciągnięcie myszą:
zaznaczasz obszar z formułami, które chcesz zamienić na wartości,najeżdżasz myszką na krawędź zaznaczenia, aż kursor zmieni się na różę wiatrów,naciskasz i trzymasz prawy przycisk myszki, przeciągasz dane tam gdzie chcesz je wstawić jako wartości (nawet na dokładnie ten sam obszar możesz przeciągnąć),puszczasz przycisk myszki i wybierasz z menu, które się pojawi opcję: "
Kopiuj tutaj tylko wartości
".
I to już cały proces zamiany formuł na wartości.
P.S.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić to napisz do mnie. Ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.
Wklej specjalne, mnożenie i inne zmiany wyników na obszarze — porada #36
W Excelu możesz nie tylko zwyczajnie kopiować dane, ale możesz też kopiować specjalnie, a właściwie wykorzystać opcję wklej specjalne. Daje Ci ona dodatkowe możliwości. Nie tylko możesz zwracać uwagę na formatowanie, wartości i formuły, ale też możesz wszystkie wartości na danym obszarze przemnożyć, podzielić przez kopiowaną wartość, albo też dodać lub odjąć jakąś wartość.
Gdzie znaleźć opcję wklej specjalne
Wklej specjalne możesz wybrać z rozwijanego menu po kliknięciu prawego przycisku myszy na wybranym obszarze. Pamiętaj, że najpierw trzeba zaznaczyć komórkę, którą chcesz kopiować (nacisnąć na niej Ctrl + C)
Menu — wybieranie wklej specjalne
Ułatwia Ci to pracę, np: jeśli chcesz wprowadzić nową cenę po rabacie. Dzięki wklej specjalne nie musisz tworzyć dodatkowej kolumny i tworzyć odpowiedniej formuły przemnażającej wartości, tylko od razu komórki z ceną przemnożyć przez odpowiednią wartość i Excel podmieni wynik w zaznaczonych komórkach. Pokazuje to film w tym poście.
Przy okazji kontroluje, czy chcesz kopiować formatowanie, formuły, czy same wartości.
Okno możliwości wklej specjalne
Do opcji wklej specjalne możesz się dostać, jeśli zaznaczysz komórkę do kopiowania i na wybranym obszarze klikniesz prawym przyciskiem myszy. Wtedy otworzy się menu, z którego możesz wybrać opcję Wklej specjalne. Po tym otworzy się dodatkowe okno, z którego możesz wybrać różne możliwości wklejania.
Wklej specjalne — okno wybierania parametrów
Skrót klawiszowy z jakim możesz wywołać wklejanie specjalne to Ctrl + Alt + V. Pamiętaj, że w takiej sytuacji też musisz najpierw zaznaczyć komórkę do kopiowania.
P.S.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.
W Excelu masz możliwość uzupełnia ciągów danych. Możesz to zrobić na wiele sposobów. Zacznijmy od omówienia tych najwolniejszych, a potem przejdziemy do coraz szybszych.
Kopiowanie
Najbardziej znanym sposobem na uzupełnianie ciągów danych (np: w tabelach) jest kopiuj -> wklej, czyli Ctrl + C, a następnie Ctrl + V. Po prostu kopiujesz raz wpisaną formułę lub wartość, a następnie ją przeklejasz. W zależności od tego jak przeklejasz możesz skopiować formułę tylko raz, albo nawet tysiące razy.
Jeśli chcesz wkleić od razu wiele kopii formuły, najpierw zaznaczasz odpowiedni obszar, na następnie wciskasz Ctrl + V.
Obszar możesz zaznaczyć odpowiednio przeciągając myszką. W tej sytuacji problem może się pojawić kiedy Twój zbiór danych ma bardzo dużo pozycji — kilkaset, albo nawet kilka tysięcy. Jednak to i tak olbrzymie przyspieszenie w porównaniu do wpisywania formuły ręcznie.
Przeciąganie myszą
Działa bardzo podobnie do wcześniejszej metody, tylko nie musisz korzystać ze skrótów klawiszowych — potrzebujesz tylko myszki. Najeżdżasz na prawy dolny róg komórki z daną formułą, którą chcesz uzupełnić ciąg i ciągniesz. Masz do wyboru 4 kierunki. W górę, w dół, w prawo i lewo.
Jeśli masz dużo komórek do uzupełnienia w kolumnie, albo wierszu może to być męczące.
Kombinacja na tabeli
Gdy chcesz uzupełnić ciąg znajdujący się w tabeli może uda Ci się przyspieszyć dzięki dobremu ułożeniu danych w tabeli. Chodzi o to, że korzystasz z już wypełnionej kolumny. Dzięki odpowiedniej kombinacji skrótów klawiszowych i przejść:
Kopiujesz formułę/komórkę — Ctrl + C.
Przechodzisz na sąsiadującą kolumnę.
Ctrl + strzałka w dół, żeby zejść na sam dół kolumny, jeśli w tabeli masz puste komórki to Cię spowolni ponieważ będziesz musiał wciskać ten skrót znów za każdym razem, gdy natrafisz na puste pole.
Przechodzi do kolumny, którą chcesz uzupełnić.
Naciskasz skrót — Ctrl + Shift + strzałka w górę — dzięki niemu zaznaczasz wszystkie pola od samego dołu do samej góry. Łącznie z komórką, w której wpisałeś najpierw formułę.
Naciskasz Ctrl + V, czyli wklejasz skopiowaną formułę.
Metoda błyskawiczna
Jeśli masz wypełnioną i uporządkowaną tabelę, możesz skorzystać z błyskawicznego wypełniania ciągów danych. Wystarczy, że najedziesz na komórkę, która ma być początkiem ciągu i najdziesz na jej prawy dolny róg. Tylko zamiast przeciągać klikasz po prostu 2 razy w ten róg, gdy zmieni się kursor.
Już cała kolumna została uzupełniona, nawet jeśli w tabeli było kilka pustych komórek Excel i tak skopiował formułę do samego końca.
To są sposoby na uzupełnianie ciągów danych w Excelu, żeby zobaczyć je dokładniej obejrzyj film na górze strony.
Schowek to przydatne urządzenie w Excelu. Możesz w nim trzymać wiele elementów do wklejania.
Jeśli chcesz możesz ustawić Excel tak, że wyświetli Ci schowek jeśli dwa razy naciśniesz Ctrl + C.
Wystarczy, że przestawisz jedną opcję w schowku Excela.
Dodatkowo w wideo poniżej zobaczysz w działaniu skrót do wklejania specjalnych: Ctrl + Alt + V. Zobaczysz również kombinację klawiszy, którą uruchomisz wklejanie specjalnych w dowolnej wersji Excela. Po kolei naciskaj w Excelu:
Alt
E
L
Na wideo dowiesz się również co wklejasz ze schowka w Excelu, gdy komórka skopiowana do schowka zmieni swoją wartość przez działanie formuły. Wynik może Cię zaskoczyć ponieważ wartość komórki Excela się zmienia, a wartość pokazywana w schowku Excela zostaje niezmienna.
Excel 2010 — Niespodzianka przy wklejaniu — porada 3