Excel - kurs online - oferta dla każdego

Nie znasz dobrze obsługi Excela? A może nie znasz jej wcale? Doskonale wiem, że w dzisiejszych czasach i realiach, znajomość tego programu jest nie tylko niezbędna, ale przede wszystkim korzystna dla Ciebie samego. Moje szkolenie z Excela online pokaże Ci, że arkusz kalkulacyjny nie jest wcale Twoim wrogiem, a sprzymierzeńcem w porządkowaniu i analizie danych - nie tylko liczbowych. Stworzyłem kurs Excel online na każdym poziomie, zarówno dla osób początkujących, średniozaawansowanych, jak i zaawansowanych. Znajdziesz u mnie także szkolenie z Excela online dedykowane specjalnie przedsiębiorcom. Każdy kurs zawiera starannie wyselekcjonowany zakres wiedzy i zagadnień, które odpowiadają na ściśle sprecyzowane potrzeby jego użytkowników.


Excel - kurs online. Dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy Excel i kurs online to dobre połączenie? Czy taka forma nauki pracy z arkuszem kalkulacyjnym może być efektywna? Pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości.

Od lat z powodzeniem zajmuję się dzieleniem swoją wiedzą zdalnie. Ta forma nauki, szczególnie w ostatnim czasie, mocno zyskała na popularności, a jej techniki znacząco się rozwinęły. Abyś mógł biegle posługiwać się programem Excel, każdy swój kurs zaprojektowałem z ogromną starannością i w oparciu o zasady metodyki nauczania na odległość.

Jednak szkolenie z Excela online, to przede wszystkim ogromna wygoda dla Ciebie, ponieważ nie musisz wychodzić z domu, możesz uczyć się wraz ze mną z dowolnego miejsca i w wybranym przez siebie czasie. Dodatkowo każdy mój kurs Excela online zawiera materiały dydaktyczne dostępne dla Ciebie już po zakończeniu szkolenia. Krótkie nagrania filmowe, prezentujące różnego rodzaju działania w arkuszu kalkulacyjnym, które w dowolnej chwili możesz zatrzymać, odtworzyć ponownie, by jeszcze raz przeanalizować i utrwalić wiedzę, to doskonały sposób, by opanować Excel. Kurs online to nie tylko wygoda, to także oszczędność Twojego i mojego czasu - zamiast dojeżdżać w umówione miejsce, możemy poświęcić więcej chwil na ćwiczenia i praktykę.

Wypełnianie pól nie sąsiadujących ze sobą — Porada #140

Jak prosto wypełniać komórki nie sąsiadujące ze sobą?


Wypełnianie pól nie sąsiadujących ze sobą — Porada #140

Wypełnianie pól nie sąsiadujących ze sobą - Porada #140

Jeśli masz do wypełnienia komórki, które nie znajdują się koło siebie, ale musisz je wypełnić w kolejności, przeważnie tak jak to ma miejsce w formularzach, to jest sztuczka, która Ci to ułatwi.

Zaznaczasz wszystkie komórki po kolei, które będziesz musiał wypełnić, a następnie nadajesz im nazwę — najprościej to zrobić klikając w pole nazwy, wpisać ją i zatwierdzić Enterem.

Teraz jeśli z pola nazwy wybierzesz tę konkretna nazwę, to zaznaczą Ci się wcześniej wybrane zakresy i pomiędzy komórkami tego zakresu będziesz przeskakiwał naciskając Enter. Jeśli chcesz cofnąć się o 1 komórkę to naciskasz kombinację klawiszy Shift + Enter.

Po zaznaczonym zakresie poruszasz się od lewej do prawej, z góry na dół.

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić to napisz do mnie. Ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Wypełnianie pól nie sąsiadujących ze sobą — Porada #140

Wpisywanie danych w Excelu — Enter Ctrl Tab Shift — porada #47

Na ile sposobów możliwe jest wpisywanie danych w Excelu?


Wpisywanie danych w Excelu — Enter Ctrl Tab Shift — porada #47

Wpisywanie danych do Excela w komórki arkusza jest bardzo proste. Wybierasz komórkę, wpisujesz wartość i naciskasz Enter.

To jest tylko jedna z wielu możliwości jakie daje Ci Excel, bo jeśli naciśniesz kombinację klawiszy Ctrl + Enter to Excel zachowa wpisaną wartość, a dodatkowo dalej będzie aktywna komórką, do której ją wpisałeś. Jak naciśniesz sam Enter Excel przeskoczy do komórki poniżej.

Ta subtelna różnica może mieć znaczenie gdy chcesz od razu formatować zawartość komórki np: ją pogrubić.

Wpisywanie danych w Excelu

Wpisywanie danych w Excelu

Warto wspomnieć, że jeśli wpisałeś już wartość do komórki i chcesz ją zastąpić inną to wystarczy, że zaczniesz ją wpisywać. Excel automatycznie nadpisze nową wartość nad starą. Nie musisz usunąć starej wartości by wprowadzić nową.

Jest jeszcze dużo możliwości zakończenia wprowadzania danych do komórki. Jeśli naciśniesz:

  • Tab - wylądujesz w komórce, na prawo od tej do której wpisywałeś wartość,
  • Shift + Tab — wylądujesz na lewo,
  • Shift + Enter — wylądujesz o jedną komórkę do góry.

Podobnie naciskanie strzałek da Ci podobny efekt — wpisanie danych i przesunięcie się odpowiednio w tą stronę, w którą strzałka wskazuje. Czyli np: jeśli naciśniesz strzałkę w dół wpisując wartość, to ją zaakceptujesz i przesuniesz się o 1 komórkę w dół.

Dodatkowo, co odkryłem przez przypadek, jeśli naciśniesz kombinację klawiszy:

Ctrl + Strzałka

zaakceptujesz wartość i Excel wykona to co robi skrót klawiszowy Ctrl + Strzałka, czyli przesunie się do ostatniej wypełnionej komórki w daną stronę.

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Wpisywanie danych w Excelu — Enter Ctrl Tab Shift — porada #47