Nie znasz dobrze obsługi Excela? A może nie znasz jej wcale? Doskonale wiem, że w dzisiejszych czasach i realiach, znajomość tego programu jest nie tylko niezbędna, ale przede wszystkim korzystna dla Ciebie samego. Moje szkolenie z Excela online pokaże Ci, że arkusz kalkulacyjny nie jest wcale Twoim wrogiem, a sprzymierzeńcem w porządkowaniu i analizie danych - nie tylko liczbowych. Stworzyłem kurs Excel online na każdym poziomie, zarówno dla osób początkujących, średniozaawansowanych, jak i zaawansowanych. Znajdziesz u mnie także szkolenie z Excela online dedykowane specjalnie przedsiębiorcom. Każdy kurs zawiera starannie wyselekcjonowany zakres wiedzy i zagadnień, które odpowiadają na ściśle sprecyzowane potrzeby jego użytkowników.
Excel - kurs online. Dlaczego warto?
Zastanawiasz się, czy Excel i kurs online to dobre połączenie? Czy taka forma nauki pracy z arkuszem kalkulacyjnym może być efektywna? Pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości.
Od lat z powodzeniem zajmuję się dzieleniem swoją wiedzą zdalnie. Ta forma nauki, szczególnie w ostatnim czasie, mocno zyskała na popularności, a jej techniki znacząco się rozwinęły. Abyś mógł biegle posługiwać się programem Excel, każdy swój kurs zaprojektowałem z ogromną starannością i w oparciu o zasady metodyki nauczania na odległość.
Jednak szkolenie z Excela online, to przede wszystkim ogromna wygoda dla Ciebie, ponieważ nie musisz wychodzić z domu, możesz uczyć się wraz ze mną z dowolnego miejsca i w wybranym przez siebie czasie. Dodatkowo każdy mój kurs Excela online zawiera materiały dydaktyczne dostępne dla Ciebie już po zakończeniu szkolenia. Krótkie nagrania filmowe, prezentujące różnego rodzaju działania w arkuszu kalkulacyjnym, które w dowolnej chwili możesz zatrzymać, odtworzyć ponownie, by jeszcze raz przeanalizować i utrwalić wiedzę, to doskonały sposób, by opanować Excel. Kurs online to nie tylko wygoda, to także oszczędność Twojego i mojego czasu - zamiast dojeżdżać w umówione miejsce, możemy poświęcić więcej chwil na ćwiczenia i praktykę.
W dzisiejszym poście omówimy sobie wyznaczenie ceny produktu na podstawie daty zamówienia. Zadanie to w Power Query rozwiązaliśmy już w poprzednim poście nr 33 https://exceliadam.pl/?p=9575 , za pomocą poleceń ze wstążki. W tym poście rozwiążemy ten problem przy użyciu funkcji Table.SelectRows. Temat ten omówimy na podstawie przykładowych danych przedstawionych na rysunku nr 1.
rys. nr 1 — Przykładowe dane
Zadanie polega na znalezieniu ceny danego produktu na
podstawie daty zamówienia. Mamy podane również daty, kiedy cena ta ulegała
zmianie.
Zakładamy, że dwie tabelki z rysunku nr 1 mamy zaczytane do
Power Query z rozwiązania przedstawionego w poprzednim poście. Aby mieć podgląd
zapytań wybieramy polecenie Pokaż zapytania z karty Dane (rys. nr 2).
rys. nr 2 — pokaż zapytania
Następnie klikamy dwa razy myszką na nazwę naszego zapytania
w oknie Zapytań dotyczących skoroszytu, aby przejść do Power Query (rys. nr 3).
rys. nr 3 — Lista zapytań dotyczących skoroszytu
Otworzy nam się edytor zapytań z wczytaną tabelą tCeny oraz
tZamówienia (oznaczone zielonym prostokątem na rysunku nr 4). Naszym zadaniem
jest scalenie tych zapytań. Rozwijamy polecenie Połącz (punkt nr 2 na rysunku
nr 4) z karty Narzędzia główne, następnie rozwijamy polecenie Scal zapytania
(punkt nr 3) i wybieramy polecenie Scal zapytania jako nowe (punkt nr 4).
rys. nr 4 — Scal zapytania jako nowe
Otworzy nam się okno Scalanie, w którym musimy określić jego
parametry. W obu zapytaniach zaznaczamy kolumnę Produkt, ponieważ po tym
elemencie chcemy scalić zapytania. Wybieramy rodzaj sprzężenia jako Lewe
zewnętrzne, czyli wszystkie elementy z pierwszego zapytania i pasujące z
drugiego. Tak ustawione parametry zatwierdzamy przyciskiem OK (rys. nr 5).
rys. nr 5 — Parametry scalania
Otrzymamy scalone dane przedstawione na rysunku nr 6.
rys. nr 6 — Scalone dane
W kolejnym etapie zmieniamy nazwę kroku na Scalone2 we
właściwościach w Ustawieniach zapytania. Pierwszy krok w Power Query jest
identyczny z rozwiązaniem przedstawionym w poprzednim poście. W danych tych
mamy już ukryte interesujące nas informacje, czyli pod słowem Table kryje się
tabela z datami zmiany ceny produktu (rys. nr7).
rys. nr 7 — Dane ukryte pod Table
Dane w tabelce poniżej musimy odfiltrować, czyli wyrzucić z
niej te daty które nie pasują do daty zamówienia. Dla przypomnienia – nasze
dane posortowaliśmy wcześniej po produkcie i dacie zmiany ceny, dzięki temu
możemy teraz relatywnie prosto znaleźć rozwiązanie. Z karty Dodaj kolumnę
wybieramy polecenie Kolumna niestandardowa (rys. nr 8).
rys. nr 8 — Kolumna niestandardowa
Otworzy nam się okno kolumny niestandardowej, gdzie zmieniamy
nazwę nowej kolumny na REC (jak Bill Szysz w swoim rozwiązaniu). Następnie w
polu Formuła kolumny niestandardowej wpisujemy formułę funkcji
Table.SelectRows. Zapis jej powinien wyglądać następująco:
=Table.SelectRows([tCeny] each
[Data zmiany ceny] <= #date (2018,2,1))
Funkcja ta pozwoli nam wyciągnąć konkretne wiersze z kolumny
tCeny pod nałożonym warunkiem, czyli dla każdego wiersza gdzie Data zmiany ceny
jest mniejsza bądź równa dacie zamówienia. Wpiszemy w formule zamiast Daty
zamówienia znak # ponieważ na razie nie możemy sięgnąć po datę z tej kolumny.
Tak ustawione parametry zatwierdzamy klikając przycisk OK (rys. nr 9).
rys. nr 9 — Parametry kolumny niestandardowej
Otrzymamy dane przedstawione na rysunku nr 10.
rys. nr 10 — Dane
Formuła ta ogranicza nam wyniki lecz nie we właściwy sposób.
My chcemy odwoływać się nie do konkretnej podanej daty a do innej daty dla
każdego wiersza, czyli do daty zamówienia każdego produktu. Nie możemy ręcznie
wpisać w formule odwołania do kolumny Data zamówienia ponieważ funkcja zwróci
nam błąd (nie może znaleźć pola). Rys. nr 11.
rys. nr 11 — Error
Kiedy wpiszemy nazwę funkcji w pasku formuły Power Query
wyświetli nam informacje o niej. Możemy wpisywać w niej albo wartości stałe
albo wartości z wierszy z tej tabeli. Nie możemy użyć kolumny Data zamówienia
ponieważ nie zawiera się w tabelach ukrytych pod Table w kolumnie tCena (rys.
nr 12).
rys. nr 12
Bill Szysz podpowiedział mi rozwiązanie tego problemu. Możemy
sobie wkleić funkcję (x) w funkcję Table.SelectRows. Funkcja ta to tak naprawdę
cały wiersz naszych danych. Zapis powinien wyglądać następująco:
=Table.AddColumn (Źródło, "REC", (x) =>
Table.SelectRows (x[tCeny], each [Data zmiany ceny] <= x[Data zamówienia]))
Otrzymamy dane przedstawione na rysunku nr 13, gdzie nadal
czasem w wynikach mamy dwa wiersze.
rys.nr 13 — dane
Aby uzyskać pojedyncze rozwiązanie musimy wstawić kolejną
funkcję. Pamiętamy, że nasze dane posortowaliśmy według Produktu i Daty zmiany
ceny więc wynikiem będzie ostatni wiersz.
rys. nr 14 — Wynik prawidłowy
Zapis funkcji będzie wyglądał następująco:
= Table.AddColumn (Źródło, "REC", (x) =>
Table.Last( Table.SelectRows (x[tCeny], each [Data zmiany ceny] <= x[Data
zamówienia])))
Otrzymamy tym razem pojedyncze wyniki dla każdego wiersza
przedstawione na rysunku nr 15.
rys. nr 15 pojedyncze wyniki dla każdego wiersza
Aby wyciągnąć dane, które nas interesują, czyli cenę, klikamy
na ikonkę ze strzałkami w nazwie kolumny REC i zaznaczamy checkbox przy
wartości Cena i odznaczamy checkbox przy poleceniu Użyj oryginalnej nazwy
kolumny jako prefiksu. Tak ustawione parametry zatwierdzamy klikając przycisk
OK (rys. nr 16).
rys. nr 16 — Odfiltrowanie danych
Otrzymamy
dane przedstawione na rysunku nr 17.
rys. nr 17 — Odfiltrowane dane
Na tym etapie możemy już usunąć kolumnę tCeny.
Aby uczyć się formuł w Power Query możemy usunąć krok Rozwinięty element REC z Zastosowanych kroków i wprowadzić kolejny element do formuły naszej funkcji. Poprzednia formuła zwróciła nam Rekord, czyli jeden cały wiersz. Kiedy dopiszemy w formule [Cena], otrzymamy już interesujący nas wynik (rys. nr 18). Zapis formuły powinien wyglądać następująco:
= Table.AddColumn (Źródło, "REC", (x) => Table.Last( Table.SelectRows (x[tCeny], each [Data zmiany ceny] <= x[Data zamówienia])) [Cena])
rys. nr 17 — Aktualne dane
Klikamy prawym przyciskiem myszy na nazwę kolumny tCeny i za
pomocą polecenia Usuń z podręcznego menu usuwamy niepotrzebną kolumnę (rys. nr 19).
rys. nr 19 — Usuń kolumnę
Możemy jeszcze w zapisie formuły zmienić nazwę kolumny REC na
Cena. Otrzymamy dane przedstawione na rysunku nr 20.
rys. nr 20 — Dane
Podsumowując dziś omówiony sposób może wydawać się
trudniejszy, ale gdy się nauczymy funkcji i formuł Power Query rozwiązywanie
tego typu problemów zajmie nam chwilę. Skomplikowane w tym rozwiązaniu jest to,
że łączymy pracę na tabelach wewnętrznych (ukrytych pod wartościami Table) oraz
na tabelach danych z zapytań (rys. nr 21).
rys. nr 21 — Dane ukryte pod Table
Tak przygotowane dane możemy zaczytać do Excela za pomocą polecenia Zamknij i załaduj do z karty
Narzędzia główne (rys. nr 22).
rys. nr 22 — Zamknij i załaduj do
Otworzy nam się okno Ładowania do, gdzie ustawiamy sposób
wyświetlania danych jako Tabela oraz miejsce wstawienia danych – istniejący
arkusz i wskazujemy konkretną komórkę (rys. nr 23).
rys. nr 23 — Okno ładowanie do
Otrzymamy dane wczytane do Excela przedstawione na rysunku nr 24.
rys. nr 24 — Dane wczytane do Excela
Pierwsze rozwiązanie przedstawione w poprzednim poście jest czasochłonne
i zawiera wiele kroków, ale wszystkie kroki możemy wykonać z interfejsu
użytkownika. Drugie rozwiązanie jest szybsze ale wymaga dobrej znajomości
języka M i funkcji Power Query.
Książka Mistrz Excela + promo na 35 urodziny
Chcę Cię poinformować, że w końcu udało mi zebrać środki i dopiąć wszystkich formalności, żeby powstało II wydanie mojej książki Mistrz Excela (zostałem wydawcą) II wydanie jest wzbogacone o rozdział (nr 22) wprowadzający w genialny dodatek (Power Query) do Excela służący do pobierania, łączenia i wstępnej obróbki danych z wielu źródeł.
Książka Mistrz Excela to historia Roberta, który musi poznać dobrze Excela na potrzeby nowej pracy. Książka jest napisana w formie rozmów Roberta z trenerem, dzięki temu jest przystępniejsza w odbiorze niż standardowe książki techniczne pisane językiem "wykładowym".
Rozmowy zostały podzielone na 22 tematyczne rozdziały, które krok po kroku wprowadzają Cię w tajniki Excela. Robert zaczyna naukę od poznania ciekawych aspektów sortowania i filtrowania danych w Excelu, przechodzi przez formatowanie warunkowe, tabele przestawne, funkcje wyszukujące i wiele innych tematów, by na koniec poznać wstępne informacje o VBA i Power Query. A wszystko to na praktycznych przykładach i z dużą ilością zdjęć.
Żebyś mógł śledzić postępy Roberta, do książki dołączone są pliki Excela, na których pracuje Robert.
Na powyższej stronie znajdziesz dokładniejszy opis książki, opinie osób, które kupiły I wydanie oraz podgląd pierwszego rozdziału książki, żeby upewnić się, czy forma rozmów przy nauce Excela jest dla Ciebie. Jeśli książka Ci się spodoba poinformuj o niej swoich znajomych.
W ramach promocji na moje 35 urodziny możesz też mieć każdy z moich kursów wideo na Udemy za zaledwie 35 zł. Linki do kursów zamieszczam poniżej. W każdym kursie są udostępnione filmy do podglądu, byś mógł się przekonać czy dany kurs jest dla Ciebie.
W dzisiejszym poście nauczymy się jak połączyć listy osób
zapisanych na różne kursy za pomocą Power Query – dodatku do Excela. W
przykładowych danych do tego zagadnienia przedstawionych na rysunku nr 1 mamy
podane trzy listy adresów mailowych związanych z różnymi kursami. Naszym
zadaniem jest połączenie tych list i stworzenie skumulowanej tabeli z adresami
mailowymi z zaznaczonymi kursami, na jaki właściciel danego maila się zapisał.
rys. nr 1 — Przykładowe dane
Nasze zadanie ma również na celu to, żeby konkretna osoba
która zapisała się na wszystkie trzy kursy w naszej tabeli występowała jeden
raz (np. Andrzej@gazeta.pl zapisał
się na trzy kursy).
Pierwszym krokiem jest zaczytanie naszych danych bazowych, w
tym celu zaznaczamy dowolną komórkę w pierwszej tabeli i wybieramy polecenie Z
tabeli (punkt nr 2 na rysunku nr 2) z karty Dane. Ułatwieniem tutaj jest, że
tabele wejściowe zostały nazwane Tabela1, Tabela2 i Tabela3.
rys. nr 2 — Z tabeli
Otworzy nam się Edytor zapytań z wczytaną tabelą Tabela1
(rys. nr 3). Z Zastosowanych kroków (Ustawienia zapytania) usuwamy krok
Zmieniono typ, ponieważ jest on niepotrzebny.
rys. nr 3 — Edytor zapytań
Pozostałe tabele możemy wczytać w łatwy sposób, wystarczy że
zduplikujemy sobie Zapytanie. Klikamy prawym przyciskiem myszy na nazwę
Zapytanie1 i z podręcznego menu wybieramy polecenie Duplikuj (rys. nr 4).
Czynność tę powtarzamy dwa razy ponieważ potrzebujemy trzech tabel.
rys. nr 4 — Duplikuj zapytanie
Zaznaczamy sobie zapytanie Tabela1 (2) i w pasku formuły
zmieniamy nazwę Tabela1 na Tabela2 (oznaczone zieloną strzałką na rysunku nr
5). Wprowadzoną zmianę zatwierdzamy przyciskiem Enter.
rys. nr 5 — Zmiany w pasku formuły
Otrzymamy zapytanie Tabela1 (2) z wczytaną drugą tabelą z
danymi (osoby zapisane na kurs Dashboardy) przedstawione na rysunku nr 6. Po
raz kolejny usuwamy niepotrzebny krok Zmieniono typ z Zastosowanych kroków.
rys. nr 6 — Połączone zapytania
Analogicznie wygląda sytuacja dla trzeciego zapytania.
Klikamy na nazwę zapytania Tabela1 (3) i w pasku formuły zmieniamy
nazwę Tabela1 na Tabela3. Wprowadzoną zmianę zatwierdzamy przyciskiem Enter.
Otrzymamy trzecie zapytanie z wczytanymi danymi z tabeli numer 3
przedstawionymi na rysunku nr 7. Po raz kolejny usuwamy niepotrzebny krok
Zmieniono typ z Zastosowanych kroków.
rys. nr 7 — Dane z trzech tabel
Kolejnym krokiem jest zmiana nazwy zapytań nr 2 i 3 we
Właściwościach w panelu bocznym z Ustawieniami zapytania (oznaczone zieloną
strzałką na rysunku nr 8).
rys. nr 8 — Zmiana nazwy zapytania
Kiedy już mamy zaczytane wszystkie trzy tabele, możemy je
połączyć. Rozwijamy polecenie Połącz (punkt nr 2 na rysunku nr 9) z karty
Narzędzia główne i wybieramy polecenie Dołącz zapytania (punkt nr 3 na rysunku
nr 9).
rys. nr 9 — Dołącz zapytania
Pojawi nam się okno Dołączanie, gdzie zaznaczamy checkbox
przy opcji Co najmniej trzy tabele (punkt nr 1 na rysunku nr 10). Następnie
dodajemy Tabelę2 i Tabelę3 z pola Dostępne tabele do pola Tabele do dołączenia
za pomocą przycisku Dodaj (punkt nr 2 na rysunku nr 10). Dołączone tabele
zatwierdzamy przyciskiem OK.
rys. nr 10 — Okno Dołączania zapytań
Otrzymamy jedną tabelę ze skumulowanymi danymi ze wszystkich
trzech tabel (rys. nr 11).
rys. nr 11 — Skumulowane dane
Mimo że dane zostały dołączone to nadal osoby które zapisały
się na większą ilość kursów są wyświetlane osobno, a nam chodzi o to by takie
osoby wyświetlane były w tabeli tylko raz. W tym celu musimy anulować
przestawienie innych kolumn poza kolumną Mail. Klikamy prawym przyciskiem myszy
na tytuł kolumny Mail i z podręcznego menu wybieramy polecenie Anuluj
przestawienie innych kolumn (rys. nr 12).
rys. nr 12 — Anuluj przestawienie innych kolumn
Otrzymamy dane przedstawione na rysunku nr 13, gdzie stworzą
nam się nowe kolumny. Kolumna Atrybuty będzie zawierała nazwy kolumn, natomiast
kolumna Wartość będzie zawierała wartości jakie były przypisane do odpowiednich
adresów mailowych w tych kolumnach.
rys. nr 13 — Dane z nowymi kolumnami
Najważniejszy efekt działania tego polecenia to pozbycie się
z danych wartości null. W kolejnym etapie musimy przekształcić jedną z tych
kolumn (Atrybuty bądź Wartość), zrobimy operację odwrotną. Z karty Przekształć
wybieramy polecenie Kolumna przestawna (punkt nr 2 na rysunku nr 14).
rys. nr 14 — Kolumna przestawna
Otworzy nam się okno Tabeli przestawnej, gdzie stworzymy nowe
kolumny przy użyciu kolumny Atrybyt, czyli powstaną kolumny z nazwami VBA,
Dashboardy i Excel (rys. nr 15). Odpowiednio w każdej z tych kolumn będzie
wpisana wartość z kolumny Wartość (punkt nr 1 na rysunku nr 15). Ponadto musimy
wybrać w Opcjach zaawansowanych wybieramy w jaki sposób będą agregowane nasze
dane – Nie agreguj (punkt nr 2 na rysunku nr 15). Wybrane parametry
zatwierdzamy przyciskiem OK.
rys. nr 15 — Okno kolumny przestawnej
Otrzymamy dane przedstawione na rysunku nr 16, gdzie mamy już
skumulowane dane. Przykładowo właściciel maila Andrzej@gazeta.pl występuje tylko raz na
liście mimo że zapisał się aż na trzy kursy.
rys. nr 16 — Skumulowane dane
Tak przygotowane dane możemy załadować do Excela za pomocą
polecenia Zamknij i załaduj (punkt nr 2 na rysunku nr 17) z karty Narzędzia
główne.
rys. nr 17 Zamknij i załaduj
Ponieważ jednocześnie pobieraliśmy dane z trzech tabel, to
utworzyło nam się w Excelu tylko połączenie. Dane te będą widoczne w panelu
bocznym Zapytania. Gdyby nie były widoczne należy wybrać polecenie Pokaż
zapytania z karty Dane (rys. nr 18).
rys. nr 19 — Pokaż zapytania
Interesuje nas zapytanie Tabela1, bo to w tym zapytaniu
połączyliśmy wszystkie dane (rys. nr 19).
rys. nr 19 — Zapytanie Tabela1
Klikamy prawym przyciskiem myszy na nazwę zapytania Tabela1 i
z podręcznego menu wybieramy polecenie Załaduj do (rys. nr 20).
rys. nr 20 — Załaduj do
Otworzy nam się okno Ładowania do, gdzie wybieramy sposób
przedstawienia załadowanych danych jako Tabela, a następnie lokalizację tych
danych jako Istniejący arkusz i wskazujemy konkretną komórkę (rys. nr 21).
Powyższe parametry zatwierdzamy przyciskiem Załaduj.
rys. nr 21 — Okno Ładowanie do
Otrzymamy dane załadowane do Excela przedstawione na rysunku
nr 22.
rys. nr 22 — Dane w Excelu
Przy tworzeniu danych został zrobiony błąd, którego nie
zauważyliśmy. W Excelu w oknie Zapytania dotyczące skoroszytu jest on
wyszczególniony (rys. nr 23).
rys. nr 23 — Błąd w zapytaniu
Po kliknięciu na ten błąd, otworzy nam się edytor zapytań z
wczytanym błędem w zapytaniu Tabela1 (rys. nr 24).
rys. nr 24 — Edytor zapytań z błędem
W panelu bocznym Ustawienia zapytania klikamy na Źródło w
Zastosowanych krokach. Mamy podany numer wiersza w którym był błąd, więc możemy
go łatwo znaleźć. Kiedy klikniemy na ten wiersz wyświetli nam się pod tabelą
informacja o tym błędzie (rys. nr 25).
rys. nr 25 — Informacja o błędzie
Błąd ten dotyczy maila Sebastian@yahoo.com, który wystąpił w danych
źródłowych dwa razy (dla tego samego kursu) co widać na rysunku nr 26.
rys. nr 26 — Miejsce błędu
Musimy poprawić te dane W Excelu i usunąć powtarzający się
adres mailowy, następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na dowolną komórkę w
danych z zapytania i z podręcznego menu wybieramy polecenie Odśwież (rys. nr 27).
rys. nr 27 — Odśwież
Otrzymamy prawidłowe dane przedstawione na rysunku nr 28.
rys. nr 28 — Prawidłowe dane
Książka Mistrz Excela + promo na 35 urodziny
Chcę Cię poinformować, że w końcu udało mi zebrać środki i dopiąć wszystkich formalności, żeby powstało II wydanie mojej książki Mistrz Excela (zostałem wydawcą) II wydanie jest wzbogacone o rozdział (nr 22) wprowadzający w genialny dodatek (Power Query) do Excela służący do pobierania, łączenia i wstępnej obróbki danych z wielu źródeł.
Książka Mistrz Excela to historia Roberta, który musi poznać dobrze Excela na potrzeby nowej pracy. Książka jest napisana w formie rozmów Roberta z trenerem, dzięki temu jest przystępniejsza w odbiorze niż standardowe książki techniczne pisane językiem "wykładowym".
Rozmowy zostały podzielone na 22 tematyczne rozdziały, które krok po kroku wprowadzają Cię w tajniki Excela. Robert zaczyna naukę od poznania ciekawych aspektów sortowania i filtrowania danych w Excelu, przechodzi przez formatowanie warunkowe, tabele przestawne, funkcje wyszukujące i wiele innych tematów, by na koniec poznać wstępne informacje o VBA i Power Query. A wszystko to na praktycznych przykładach i z dużą ilością zdjęć.
Żebyś mógł śledzić postępy Roberta, do książki dołączone są pliki Excela, na których pracuje Robert.
Na powyższej stronie znajdziesz dokładniejszy opis książki, opinie osób, które kupiły I wydanie oraz podgląd pierwszego rozdziału książki, żeby upewnić się, czy forma rozmów przy nauce Excela jest dla Ciebie. Jeśli książka Ci się spodoba poinformuj o niej swoich znajomych.
W ramach promocji na moje 35 urodziny możesz też mieć każdy z moich kursów wideo na Udemy za zaledwie 35 zł. Linki do kursów zamieszczam poniżej. W każdym kursie są udostępnione filmy do podglądu, byś mógł się przekonać czy dany kurs jest dla Ciebie.