Excel - kurs online - oferta dla każdego

Nie znasz dobrze obsługi Excela? A może nie znasz jej wcale? Doskonale wiem, że w dzisiejszych czasach i realiach, znajomość tego programu jest nie tylko niezbędna, ale przede wszystkim korzystna dla Ciebie samego. Moje szkolenie z Excela online pokaże Ci, że arkusz kalkulacyjny nie jest wcale Twoim wrogiem, a sprzymierzeńcem w porządkowaniu i analizie danych - nie tylko liczbowych. Stworzyłem kurs Excel online na każdym poziomie, zarówno dla osób początkujących, średniozaawansowanych, jak i zaawansowanych. Znajdziesz u mnie także szkolenie z Excela online dedykowane specjalnie przedsiębiorcom. Każdy kurs zawiera starannie wyselekcjonowany zakres wiedzy i zagadnień, które odpowiadają na ściśle sprecyzowane potrzeby jego użytkowników.


Excel - kurs online. Dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy Excel i kurs online to dobre połączenie? Czy taka forma nauki pracy z arkuszem kalkulacyjnym może być efektywna? Pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości.

Od lat z powodzeniem zajmuję się dzieleniem swoją wiedzą zdalnie. Ta forma nauki, szczególnie w ostatnim czasie, mocno zyskała na popularności, a jej techniki znacząco się rozwinęły. Abyś mógł biegle posługiwać się programem Excel, każdy swój kurs zaprojektowałem z ogromną starannością i w oparciu o zasady metodyki nauczania na odległość.

Jednak szkolenie z Excela online, to przede wszystkim ogromna wygoda dla Ciebie, ponieważ nie musisz wychodzić z domu, możesz uczyć się wraz ze mną z dowolnego miejsca i w wybranym przez siebie czasie. Dodatkowo każdy mój kurs Excela online zawiera materiały dydaktyczne dostępne dla Ciebie już po zakończeniu szkolenia. Krótkie nagrania filmowe, prezentujące różnego rodzaju działania w arkuszu kalkulacyjnym, które w dowolnej chwili możesz zatrzymać, odtworzyć ponownie, by jeszcze raz przeanalizować i utrwalić wiedzę, to doskonały sposób, by opanować Excel. Kurs online to nie tylko wygoda, to także oszczędność Twojego i mojego czasu - zamiast dojeżdżać w umówione miejsce, możemy poświęcić więcej chwil na ćwiczenia i praktykę.

Podliczanie godzin pracy w miesiącu łącznie z płatnymi dniami wolnymi — widzowie #16

Jak podliczyć godziny pracy w miesiącu łącznie z płatnymi dniami wolnymi?


Podliczanie godzin pracy w miesiącu łącznie z płatnymi dniami wolnymi — widzowie #16

Podliczanie godzin pracy w miesiącu łącznie z płatnymi dniami wolnymi - widzowie #16

Podliczanie godzin pracy w miesiącu jest bardzo proste jeśli liczysz tylko ilość przepracowanych godzin — wystarczy funkcja SUMA. Problem pojawia się, gdy chcesz jeszcze uwzględnić dni wolne od pracy, za które pracownikowi należy się pełna dniówka (8 godzin) pensji.

Artur postanowił oznaczyć taki dzień w podliczeniu literą W, czyli wystarczy, że zliczysz wystąpienia W w miesiącu za pomocą funkcji LICZ.JEŻELI, pomnożysz przez 8 i dodasz do pozostałych godzin i masz łączną ilość płatnych godzin.

Okazuje się, że jest to bardzo proste m.in. dlatego, że funkcja SUMA w Excelu ignoruje tekst, dlatego przepracowane godziny i dni wolne mogą być w jednej kolumnie, a na koniec jej zrobić podsumowanie zapisując formułę:

=SUMA(C2:C32)+LICZ.JEŻELI(C2:C32;"W")*8

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Podliczanie godzin pracy w miesiącu łącznie z płatnymi dniami wolnymi — widzowie #16

Dodawanie godzin w Excelu i jak formatować godziny — porada #32

Dodawanie godzin w Excelu


Dodawanie godzin w Excelu i jak formatować godziny — porada #32

Godziny w Excelu

Czas w Excelu jest zapisywany w inny niż standardowo używany w świecie sposób. Chociaż widzisz np: 12:00:00 to Excel tak naprawdę nie przechowuje w komórce takiej wartości, tylko 0,5, a to, że widzisz konkretną godzinę uzyskujesz dzięki odpowiedniemu formatowaniu. Dlatego dodawanie godzin w Excelu może wiązać się z błędami i problemami. Poniżej przykładowa tabelka z godzinami i odpowiadającymi im wartościami liczbowymi.

Przeliczanie godzin na liczby w ExceluPrzeliczanie godzin na liczby w Excelu

Dodawanie godzin — niepoprawne formatowanie

Standardowo formatowanie czasu zapewnia Ci obieg co 24 godziny. Oznacza to, że jeśli dodasz godziny, które dadzą Ci więcej niż 24 godziny, to nie zobaczysz to, ale zobaczysz to co zostanie po odjęciu pełnych dni.

Przykładowo jeśli dodasz 12:00 do 13:00 to Excel pokaże Ci 1:00, a nie 25:00, chyba, że zastosujesz formatowanie różne od standardowego. Poniżej obraz pokazujący zsumowane niepoprawnie godziny, gdyż łatwo wyliczyć, że wynik powinien być znacznie większy niż 23:00.

Dodawanie godzin niepoprawne formatowanie

Dodawanie godzin — poprawne formatowanie

Możesz zastosować inne formatowanie czasu (godzin), które podadzą Ci wynik dodawania poprawnie, czyli konkretną ilość godzin, nawet z minutami i sekundami. Najprościej jak naciśniesz na wybranej komórce skrót klawiszowy Ctrl + 1, a następnie w zakładce Liczby wybierzesz kategorię Czas, a z niej odpowiednie formatowanie (patrz rysunek niżej).

Formatowanie czasu (godzin)

Pamiętaj, że mimo, że widzisz na obrazie poniżej sumę w postaci 71:00, to Excel dalej przechowuje w tej komórce konkretną liczbę — ilość dni (jedności) + godziny (część ułamkowa).

Dodawanie godzin poprawne formatowanie

Dlatego jeśli chcesz dokonywać obliczeń na godzinach, pamiętaj, żeby wynik mnożyć jeszcze przez 24, żeby uzyskać konkretną wartość liczbową w liczbach całkowitych. Będzie on wtedy odpowiadał ilości godzin, a nie części ułamkowej dnia.

Godziny i ich wartości liczbowe, mnożenie przez 24

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Dodawanie godzin w Excelu i jak formatować godziny — porada #32