Excel - kurs online - oferta dla każdego

Nie znasz dobrze obsługi Excela? A może nie znasz jej wcale? Doskonale wiem, że w dzisiejszych czasach i realiach, znajomość tego programu jest nie tylko niezbędna, ale przede wszystkim korzystna dla Ciebie samego. Moje szkolenie z Excela online pokaże Ci, że arkusz kalkulacyjny nie jest wcale Twoim wrogiem, a sprzymierzeńcem w porządkowaniu i analizie danych - nie tylko liczbowych. Stworzyłem kurs Excel online na każdym poziomie, zarówno dla osób początkujących, średniozaawansowanych, jak i zaawansowanych. Znajdziesz u mnie także szkolenie z Excela online dedykowane specjalnie przedsiębiorcom. Każdy kurs zawiera starannie wyselekcjonowany zakres wiedzy i zagadnień, które odpowiadają na ściśle sprecyzowane potrzeby jego użytkowników.


Excel - kurs online. Dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy Excel i kurs online to dobre połączenie? Czy taka forma nauki pracy z arkuszem kalkulacyjnym może być efektywna? Pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości.

Od lat z powodzeniem zajmuję się dzieleniem swoją wiedzą zdalnie. Ta forma nauki, szczególnie w ostatnim czasie, mocno zyskała na popularności, a jej techniki znacząco się rozwinęły. Abyś mógł biegle posługiwać się programem Excel, każdy swój kurs zaprojektowałem z ogromną starannością i w oparciu o zasady metodyki nauczania na odległość.

Jednak szkolenie z Excela online, to przede wszystkim ogromna wygoda dla Ciebie, ponieważ nie musisz wychodzić z domu, możesz uczyć się wraz ze mną z dowolnego miejsca i w wybranym przez siebie czasie. Dodatkowo każdy mój kurs Excela online zawiera materiały dydaktyczne dostępne dla Ciebie już po zakończeniu szkolenia. Krótkie nagrania filmowe, prezentujące różnego rodzaju działania w arkuszu kalkulacyjnym, które w dowolnej chwili możesz zatrzymać, odtworzyć ponownie, by jeszcze raz przeanalizować i utrwalić wiedzę, to doskonały sposób, by opanować Excel. Kurs online to nie tylko wygoda, to także oszczędność Twojego i mojego czasu - zamiast dojeżdżać w umówione miejsce, możemy poświęcić więcej chwil na ćwiczenia i praktykę.

Różnica lat miesięcy dni i godzin pomiędzy 2 datami — widzowie #14

Jak obliczyć różnicę pomiędzy datami w formacie lat miesięcy dni i godzin?


Różnica lat miesięcy dni i godzin pomiędzy 2 datami — widzowie #14

Różnica lat miesięcy dni i godzin pomiędzy 2 datami - widzowie #14

Dlaczego zwykłe odejmowanie nie jest skuteczne, żeby obliczyć dokładnie ile lat miesięcy dni godzin oraz minut i sekund minęło pomiędzy dwoma datami oraz:

      — logiczne funkcje wykorzystane do obliczania różnicy pomiędzy tymi datami jeśli chodzi o różnicę lat miesięcy i dni
      — funkcja DATA.RÓŻNICA, której nie ma w helpie Excela, ale która poprawnie oblicza różnicę lat, miesięcy oraz dni pomiędzy dwoma datami.

Do obliczenia różnicy godzin minut i sekund nie potrzeba żadnych specjalnych funkcji wystarczy, że różnice z odejmowania dat włożysz w odpowiednią funkcję np:

GODZINA(B4-B5)

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Różnica lat miesięcy dni i godzin pomiędzy 2 datami — widzowie #14

Czas i data — Formatowanie niestandardowe — widzowie #13

Jak formatować niestandardowo czas (godzinę) i datę?


Czas i data — Formatowanie niestandardowe — widzowie #13

Czas i data - Formatowanie niestandardowe - widzowie #13

Obliczenia na datach i dokładnym czasie (godzinie) są jednymi z najczęstszych w Excelu. Dlatego warto znać skróty klawiszowe, żeby wstawić:

- aktualną datę — Ctrl + ;
— aktualny czas (godzina) — Ctrl + Shift + ;

oraz sposoby na wyświetlanie przez formatowanie konkretnych parametrów daty i czasu i tak:

      r — odpowiada za wyświetlanie lat
      m — odpowiada za wyświetlanie miesięcy
      d — odpowiada za wyświetlanie dni
      g — to godziny w ustawieniach formatowania
      m — tym razem odpowiada za minuty
      s — to sekundy

w zależności od ilości użytych liter danego rodzaju w opisie formatowania niestandardowego (skrót — Ctrl + 1) uzyskuje się inne wyniki

  • i tak 4 wybrane litery przeważnie oznaczają dokładną nazwę miesiąca lub dnia miesiąca, a dla roku to pełny rok np: 2013, 
  • 3 litery to nazwa skrócona miesiąca lub dnia tygodnia
  • 2 litery to 2 cyfrowa liczba z dopełniającym zerem dla liczb jednocyforwych
  • 1 litera to wyświetlanie liczby bez tego uzupełniającego zera

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Czas i data — Formatowanie niestandardowe — widzowie #13

Godziny i czas w Excelu — porada 25

Obliczanie stawki godzinowej i wynagrodzenia w Excelu 2010



Excel 2010 — Czas — godziny w Excelu, jak obliczyć stawkę godzinową i wynagrodzenie — porada 25

Ile to 24 godziny w Excelu?

Excel przechowuje czas i godziny w nietypowy sposób. Mimo, że zarówno w komórce, jak i pasku formuły wyświetla się np: 8:00, to tak naprawdę Excel przechowuje tam inną wartość. Żeby dowiedzieć się jaką wystarczy zmienić sposób formatowania komórki na "Ogólny".

Przekonasz się wtedy, że w komórce nie była przechowywana wartość 8:00 tylko 0,3333333…. Dlaczego akurat 1/3? Ponieważ 8 godzin to dokładnie 1/3 dnia, czyli 24 godzin. 

Mnożenie przez 24

Czyli 24 godziny = 1. Przynajmniej w Excelu. Niestety to może prowadzić do błędów w obliczeniach jeśli o tym nie wiesz. Bo skoro 24h = 1, to 1h = 1/24. Burzy to tok ludzkiego rozumowania.

Powiedzmy, że chcesz obliczyć swoje wynagrodzenie. Wiesz, że pracowałeś 8 godzin i wiesz, że Twoja stawka godzinowa to 20zł, czyli mnożysz jedno przez drugie i masz wynik — zarobiłeś 160 zł, tak? Tak, tylko niestety nie w Excelu. 

Obliczanie wynagrodzenia

Jeśli zrobiłbyś tak proste mnożenie w Excelu to otrzymałbyś wynik 6 i 2/3zł, czyli dokładnie 160zł podzielone przez 24. 

Skoro już wiesz, że Excel przechowuje w komórkach zamiast dokładnych godzin ułamek całości, to możesz rozwiązać ten problem. Jak? Bardzo prosto — wystarczy wynik przemnożyć przez 24 i uzyskasz poprawną wartość.

Przykładowe wartości czasu

  • 24:00 godziny = 1 
  • 12:00 godzin = 0,5 = 1/2
  • 8:00 godzin = 0,3333(3) = 1/3
  • 6:00 godzin = 0,25 = 1/4

Obliczanie stawki godzinowej

Jeszcze jeden przykład na obliczenia z godzina. Tym razem chcesz obliczyć ile zarabiasz za godzinę pracy jeśli wiesz ile dostałeś za 8h pracy. Przyjmijmy łatwą wartość, że dostałeś za jeden dzień roboczy 160zł, czyli stawka godzinowa to 20zł. 

Jak tym razem wyglądałby wynik w Excelu? Twoja stawka godzinowa by Cię mile zaskoczyła, bo wyszłoby, że zarabiasz 480zł za godzinę pracy 😉 Niestety nie jest to poprawny wynik jeśli chodzi o obliczenia. Jest on poprawny tylko pod względem tego co przechowuje Excel w komórce.

Ponieważ 8:00 = 1/3, co daje 160 / (1/3) = 480zł. Tylko Twoja stawka godzinowa przy takich danych powinna wynieść 20zł. Czyli wyszło, że zarabiasz 24 razy więcej. Czyli rozwiązaniem jest podzielenie przez 24. Dokładnie wyglądałoby tak:

160zł / 8:00 / 24 = 20zł

albo inaczej
160zł / (8:00 * 24) = 20zł

Dlatego pamiętaj o tym, że dla Excela 24 godzin to tak naprawdę 1, a 1h = 1/24, żebyś miał poprawne wyniki.

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — 
Excel 2010 — Czas — godziny w Excelu, jak obliczyć stawkę godzinową i wynagrodzenie — porada 25