Excel - kurs online - oferta dla każdego

Nie znasz dobrze obsługi Excela? A może nie znasz jej wcale? Doskonale wiem, że w dzisiejszych czasach i realiach, znajomość tego programu jest nie tylko niezbędna, ale przede wszystkim korzystna dla Ciebie samego. Moje szkolenie z Excela online pokaże Ci, że arkusz kalkulacyjny nie jest wcale Twoim wrogiem, a sprzymierzeńcem w porządkowaniu i analizie danych - nie tylko liczbowych. Stworzyłem kurs Excel online na każdym poziomie, zarówno dla osób początkujących, średniozaawansowanych, jak i zaawansowanych. Znajdziesz u mnie także szkolenie z Excela online dedykowane specjalnie przedsiębiorcom. Każdy kurs zawiera starannie wyselekcjonowany zakres wiedzy i zagadnień, które odpowiadają na ściśle sprecyzowane potrzeby jego użytkowników.


Excel - kurs online. Dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy Excel i kurs online to dobre połączenie? Czy taka forma nauki pracy z arkuszem kalkulacyjnym może być efektywna? Pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości.

Od lat z powodzeniem zajmuję się dzieleniem swoją wiedzą zdalnie. Ta forma nauki, szczególnie w ostatnim czasie, mocno zyskała na popularności, a jej techniki znacząco się rozwinęły. Abyś mógł biegle posługiwać się programem Excel, każdy swój kurs zaprojektowałem z ogromną starannością i w oparciu o zasady metodyki nauczania na odległość.

Jednak szkolenie z Excela online, to przede wszystkim ogromna wygoda dla Ciebie, ponieważ nie musisz wychodzić z domu, możesz uczyć się wraz ze mną z dowolnego miejsca i w wybranym przez siebie czasie. Dodatkowo każdy mój kurs Excela online zawiera materiały dydaktyczne dostępne dla Ciebie już po zakończeniu szkolenia. Krótkie nagrania filmowe, prezentujące różnego rodzaju działania w arkuszu kalkulacyjnym, które w dowolnej chwili możesz zatrzymać, odtworzyć ponownie, by jeszcze raz przeanalizować i utrwalić wiedzę, to doskonały sposób, by opanować Excel. Kurs online to nie tylko wygoda, to także oszczędność Twojego i mojego czasu - zamiast dojeżdżać w umówione miejsce, możemy poświęcić więcej chwil na ćwiczenia i praktykę.

Excel — Usuwanie pustych wierszy — porada 320

W tym poście omówimy zagadnienie usuwania pustych wierszy.

Zdarza się, że po zaimportowaniu danych w arkuszu zostaną puste wiersze, ale nie chcemy przy okazji usunąć pustych komórek. Będziemy działać na naszych przykładowych danych. (Rys. nr 1)

Rys. nr 1 - Przykładowe dane

Rys. nr 1 — Przykładowe dane

Jeśli nie mamy sytuacji jak w wierszu oznaczonym kolorem żółtym, czyli pustej tylko jednej komórki z wiersza, możemy usunąć puste wiersze przy użyciu skrótu klawiszowego Ctrl + G lub klawisza F5. Otworzy się wtedy okienko Przechodzenie do. (Rys. nr 2)

Rys. nr 2 - Usuwanie pustych wierszy

Rys. nr 2 — Usuwanie pustych wierszy

W tym oknie klikamy przycisk Specjalnie, a następnie w oknie, które się otworzy (oknie Przechodzenia do – specjalnie) zaznaczamy Opcję Puste i zatwierdzamy przyciskiem Ok. (Rys. nr 3)

Rys. nr 3 - Okno Przechodzenie do - specjalnie

Rys. nr 3 — Okno Przechodzenie do — specjalnie

W efekcie otrzymujemy zaznaczone puste komórki. Możemy kliknąć na taką zaznaczoną komórkę prawym przyciskiem myszy i w podręcznym menu wybrać opcję Usuń lub użyć skrótu klawiszowego CTRL + - (Rys. nr 4)

Rys. nr 4 - Usuwanie pustych komórek za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl + -

Rys. nr 4 — Usuwanie pustych komórek za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl + -

W okienku Usuwania, które się otworzy wybieramy opcję Przesuń komórki do góry i zatwierdzamy przyciskiem Ok. Ponieważ przy Wojciechu (wiersz oznaczony na żółto) była pusta komórka, a nas interesowało usunięcie całych pustych wierszy, usunięcie pustych komórek zadziałało nie tak jakbyśmy chcieli, ponieważ w kolumnie Nazwisko nastąpiło przesunięcie o jedną komórkę w górę (popsuło to połączenia pomiędzy danymi). (Rys. nr 5)

Dlatego musimy cofnąć naszą komendę (Ctrl + Z).

Rys. nr 5 - Efekt zastosowania formuły usunięcia pustych wierszy, (błędny w przypadku pustej jednej komórki w wierszu)

Rys. nr 5 — Efekt zastosowania formuły usunięcia pustych wierszy, (błędny w przypadku pustej jednej komórki w wierszu)

W celu usunięcia pustych wierszy musimy sobie policzyć ile jest pustych komórek w poszczególnych wierszach. Użyjemy do tego funkcję LICZ.PUSTE. (Rys. nr 6) W sytuacji kiedy mamy mało danych, możemy sobie przeciągnąć funkcję na komórki poniżej.

Rys. nr 6 - Funkcja LICZ.PUSTE

Rys. nr 6 — Funkcja LICZ.PUSTE

Gdybyśmy mieli więcej danych, musielibyśmy skopiować funkcję Ctrl + C i skrótem klawiszowym Ctrl + End przejść na sam koniec arkusza.

Wtedy możemy łatwo przejść do odpowiedniej kolumny, a następnie naciskamy skrót Ctrl + Shift + , aby zaznaczyć wszystkie komórki powyżej, aż do komórki z formułą (ewentualnie strzałkami góra – dół dopasować zaznaczony zakres) i wklejamy naszą wcześniej przygotowaną formułę skrótem klawiszowym Ctrl + V. (Rys. nr 7)

Rys. nr 7 - Działanie skrótu klawiszowego Ctrl + Shift + ↑

Rys. nr 7 — Działanie skrótu klawiszowego Ctrl + Shift + ↑

Kolejnym etapem naszej pracy jest włączenie filtrów. Wybieramy z karty Dane – zakładkę Filtruj lub wciskamy skrót klawiszowy Ctrl + Shift + L. (Rys. nr 8)

Rys. nr 8 - Filtrowanie i użycie skrótu klawiszowego Ctrl + Shift + L

Rys. nr 8 — Filtrowanie i użycie skrótu klawiszowego Ctrl + Shift + L

Interesuje nas, aby usunąć wiersze, gdzie występuje cyfra 2. Po rozwinięciu menu filtrów, odznaczamy wyniki, które nas nie interesują. (Rys. nr 9)

Rys. nr 9 - menu filtrów

Rys. nr 9 — menu filtrów

Otrzymujemy wynik, czyli tylko puste wiersze (Rys. nr 10), które teraz możemy usunąć.

Rys. nr 10 - Puste wiersze, otrzymane po uruchomieniu filtrów

Rys. nr 10 — Puste wiersze, otrzymane po uruchomieniu filtrów

Zaznaczamy wiersze, a następnie używamy skrótu klawiszowego Ctrl + - aby je usunąć.

Należy pamiętać o wyłączeniu filtrów, których użyliśmy do wyselekcjonowania wierszy z numerem 2 (Rys. nr 11) oraz usunięciu pomocniczych obliczeń z kolumny C.

Rys. nr 11 - Czyszczenie filtrów z kolumny C

Rys. nr 11 — Czyszczenie filtrów z kolumny C

Otrzymujemy dane z usuniętymi pustymi wierszami (Rys. nr 12)

Rys. nr 12 - Dane po usunięciu pustych wierszy

Rys. nr 12 — Dane po usunięciu pustych wierszy


Książka Mistrz Excela + promo na 35 urodziny

Chcę Cię poinformować, że w końcu udało mi zebrać środki i dopiąć wszystkich formalności, żeby powstało II wydanie mojej książki Mistrz Excela (zostałem wydawcą)
II wydanie jest wzbogacone o rozdział (nr 22) wprowadzający w genialny dodatek (Power Query) do Excela służący do pobierania, łączenia i wstępnej obróbki danych z wielu źródeł.

Książka Mistrz Excela to historia Roberta, który musi poznać dobrze Excela na potrzeby nowej pracy. Książka jest napisana w formie rozmów Roberta z trenerem, dzięki temu jest przystępniejsza w odbiorze niż standardowe książki techniczne pisane językiem "wykładowym".

Rozmowy zostały podzielone na 22 tematyczne rozdziały, które krok po kroku wprowadzają Cię w tajniki Excela. Robert zaczyna naukę od poznania ciekawych aspektów sortowania i filtrowania danych w Excelu, przechodzi przez formatowanie warunkowe, tabele przestawne, funkcje wyszukujące i wiele innych tematów, by na koniec poznać wstępne informacje o VBA i Power Query.
A wszystko to na praktycznych przykładach i z dużą ilością zdjęć.

Żebyś mógł śledzić postępy Roberta, do książki dołączone są pliki Excela, na których pracuje Robert.

Aktualnie w promocji urodzinowej możesz mieć Mistrza Excela w obniżonej cenie, jeśli tylko wpiszesz kod 35URODZINY
https://exceliadam.pl/produkt/ksiazka-mistrz-excela

Na powyższej stronie znajdziesz dokładniejszy opis książki, opinie osób, które kupiły I wydanie oraz podgląd pierwszego rozdziału książki, żeby upewnić się, czy forma rozmów przy nauce Excela jest dla Ciebie.
Jeśli książka Ci się spodoba poinformuj o niej swoich znajomych. 

W ramach promocji na moje 35 urodziny możesz też mieć każdy z moich kursów wideo na Udemy za zaledwie 35 zł. Linki do kursów zamieszczam poniżej. W każdym kursie są udostępnione filmy do podglądu, byś mógł się przekonać czy dany kurs jest dla Ciebie.

Power Query
https://www.udemy.com/course/mistrz-power-query/?couponCode=35URODZINY

Mistrz Excela
https://www.udemy.com/mistrz-excela/?couponCode=35URODZINY

Dashboardy
https://www.udemy.com/course/excel-dashboardy/?couponCode=35URODZINY

Mistrz Formuł
https://www.udemy.com/course/excel-mistrz-formul/?couponCode=35URODZINY

VBA
https://www.udemy.com/course/excel-vba-makra/?couponCode=35URODZINY

Microsoft Power BI
https://www.udemy.com/course/power-bi-microsoft/?couponCode=35URODZINY

Książka Mistrz Excela reklama

Komentarz za pomocą sprawdzania poprawności danych — porada #82

Jak wstawić komentarz za pomocą opcji sprawdzanie poprawności danych?


Komentarz za pomocą sprawdzania poprawności danych — porada #82

Komentarz za pomocą sprawdzania poprawności danych - porada #82

W Excelu możesz do każdej komórki dodać komentarz np: za pomocą skrótu klawiszowego Shift + F2 ale nie jest to jedyna opcja na umieszczenie komentarza w Excelu.

Załóżmy, że mamy mamy obszar, na którym jest sprawdzanie poprawności danych wyników studentów z egzaminów — można wpisać wartość całkowitą od 0 do 100. Nie widać jednak żadnej informacji o tym, że na tych komórkach jest walidacja danych, gdy są aktywne, albo najeżdżasz na nie kursorem.

Rozwiązanie mogłoby być dołożenie standardowego komentarza w Excelu. Wtedy za każdym razem kiedy najechałbyś na komórkę z komentarzem wyświetlałoby Ci się odpowiedni komunikat. Taki komentarz łatwo kopiować zwykłym Ctrl + C ; Ctrl + V

Dodatkowo możesz ustawić, żeby komentarz zawsze był widoczne (chociaż to rozwiązanie przydatne jest przy pojedynczych komentarzach to przy dużej ich ilości może stać się nieczytelne).

Ale Tobie może nie odpowiadać to, że komentarz pojawia się przy najeżdżaniu na komórkę, a chcesz, żeby był widoczny cały czas, gdy komórka jest aktywna. Wtedy opcja jaką daje Ci poprawność danych może być dla Ciebie.

Wystarczy, że po zaznaczeniu obszaru uruchomisz opcję poprawność danych z karty Dane. Możesz też ją włączyć naciskając po kolei klawisze:

Alt U R R

Aktywuje się okno Sprawdzanie poprawności danych. Możesz w nim przejść na kartę Komunikat wejściowy. Możesz w nim zapisać swój komentarz wraz z tytułem.
Ten komentarz będzie widoczny tylko wtedy kiedy będzie aktywna komórka, na której została nałożona opcja walidacji danych (nie koniecznie muszą być ograniczone wartości, które możesz wpisywać w komórki).

Dodatkowo ten komunikat będzie wyświetlał się w 1 ustalonym miejscu dla całego obszaru sprawdzania poprawności danych (możesz go przesuwać myszą, gdy jest widoczny). Ten komunikat będzie widoczny nawet wtedy kiedy ustawisz w dozwolonych wartościach Dowolną wartość.

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić napisz do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo bezpośrednio. W miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Komentarz za pomocą sprawdzania poprawności danych — porada #82

Tabela z referencjami bezwzględnymi przez kopiowanie i wklejanie — sztuczki #61

Jak uniknąć błędu przy kopiowaniu formuł w tabelach?


Tabela z referencjami bezwzględnymi przez kopiowanie i wklejanie — sztuczki #61

Podczas korzystania z referencji do nazw tabeli, aby uniknąć ich zmiany korzystaj z kopiuj-wklej (Ctrl + C) — (Ctrl + V), zamiast przeciągania kursorem wypełniania

P.S.

Wpis na podstawie Excel Magic Trick 1037

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Tabela z referencjami bezwzględnymi przez kopiowanie i wklejanie — sztuczki #61

Transponuj tabele — porada #73

Jak transponować tabele?

Czasami jest potrzeba, żebyś transponował tabelę, czyli zamienił miejscami wiersze z kolumnami.
Możesz to łatwo wykorzystać korzystając z kopiowania (Ctrl + C) i wklejania (Ctrl + V).


Transponuj tabele — porada #73

Najpierw zaznaczasz tabelę, którą chcesz transponować, kopiujesz ją, a następnie wybierasz miejsce gdzie ma się znajdować i wklejasz. Po wklejeniu trzeba jeszcze rozwinąć podręczne menu kopiowania, które pojawi się w prawym dolnym rogu tabeli. Rozwijasz je klikając na nie myszką lub naciskając klawisz Ctrl.

Z tego menu wybierasz opcję Transponuj (T) i już masz transponowaną tabelę.

Transpozycja za pomocą kopiowania i wklejania

Transpozycja za pomocą kopiowania i wklejania

Jednak taka tabela nie zachowuje połączenie z tabelą oryginalną. Żeby takie połączenie zachować wykorzystaj funkcję TRANSPONUJ.

Jest to funkcja wykorzystująca formuły tablicowe, więc musisz ją zatwierdzić Ctrl + Shift + Enter.

Najlepiej też żebyś od razu zaznaczył cały obszar, który będzie zajmowała tabela po transponowaniu. Wcześniejsze kopiowanie Ci to ułatwi. Wpisujesz formułę i zatwierdzasz ją.

Funkcja TRANSPONUJ zatwierdzona na całym obszarze

Funkcja TRANSPONUJ zatwierdzona na całym obszarze

Teraz masz już tabelę transponowaną z połączeniem do tabeli oryginalnej, czyli jak zmienisz coś w oryginale to zmieni się też w kopii.

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Transponuj tabele — porada #73

Podstawowe skróty klawiszowe — porada #56

Jakie są podstawowe skróty klawiszowe w Excelu?

Skróty klawiszowe są bardzo przydatne w Excelu. Potrafią Ci zaoszczędzić godziny cennego czasu przyspieszając i umilając pracę w Excelu. Ten wpis opisuje te podstawowe.


Podstawowe skróty klawiszowe — porada #56

Do podstawowych skrótów klawiszowych należą:

  • Ctrl + N — Stwórz nowy plik Excela 
  • Ctrl + S — Zapisz
  • Ctrl + Z — Cofnij
  • Ctrl + Y — Wykonaj ponownie
  • Ctrl + X — Wytnij
  • Ctrl + P — Drukuj
  • Ctrl + O — Otwórz plik Excela
  • Ctrl + F — Znajdź tekst
  • Ctrl + C — Kopiuj
  • Ctrl + V — Wklej
  • Ctrl + Alt + V — Wklej specjalne, czyli dodatkowe możliwości przy wklejaniu
  • Ctrl + W — Zamknij okno, czyli zamykanie aktualnego pliku, w którym pracujesz w Excelu
  • Alt + F4 — Wyjdź z Excela 

Excel - Podstawowe skróty klawiszowe

Excel — Podstawowe skróty klawiszowe

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Podstawowe skróty klawiszowe — porada #56