0
0 Produkty w koszyku

No products in the cart.

Co to Excel? [Kurs Excel 2010 odcinek #1]

Czym jest Excel?

To proste pytanie — Excel to arkusz kalkulacyjny. A cóż to takiego ten arkusz kalkulacyjny? To taki arkusz, na którym możesz dokonywać przeróżnych obliczeń. Jest podzielony odpowiednio na wiersze, kolumny i komórki.


Kurs Excel 2010 odcinek 1 — Co to Excel?

W czym dokładnie może Ci pomóc arkusz kalkulacyjny jakim jest Excel? Przede wszystkim w 2 ważnych rzeczach:

      - Obliczaniu formuł, zadań i funkcji matematycznych, 
      - Zarządzaniem i analizą danych, m.in ich porządkowaniem i filtrowaniem.

Najważniejsza dla Excela jest myśl, która kierowała twórców (Dan Bricklin i Bob Frankston) pierwszego komputerowego arkuszu kalkulacyjnego (VisiCalc)? Chcieli oni aby wynik działań zmieniał się sam kiedy zmieni się choć jedna z wprowadzonych do niego zmian i obyło się to bez potrzeby wykonywania tych zmian ręcznie za każdym razem.

Formuły i obliczenia matematyczne

Żeby osiągnąć zamierzony efekt została wprowadzona tzw: formuła. Czym jest formuła? To połączenie wszystkich działań matematycznych i funkcji Excela, które zostaną wpisane w pojedynczą komórkę arkusza. Przykładem najprostszej formuły może być odejmowanie:

=B2-E2

Excel 2010 kurs - odcinek 1 - Przykładowa prosta formuła

Excel 2010 kurs — odcinek 1 — Przykładowa prosta formuła

Przy czym "B2" i "E2" to są nazwy komórek. Taki zapis mówi Excelowi, że ma wziąć wartość jaka jest przechowywana w komórce B2, a następnie odjąć od niej wartość przechowywaną w komórce E2, a wynik zamieścić w komórce, w której została wpisana formuła. 

Ważne jest tutaj, że nie zawsze to co widzisz w arkuszu jest tym, co rzeczywiście przechowuje Excel.
W komórce znajdują się formuły, tekst, bądź liczby, a to co widzisz w arkuszu, to wynik obliczeń i formatowania które wprowadzisz do Excela.

Zarządzanie danymi ich porządkowanie

Możesz mieć nieuporządkowane dane, a chcesz żeby były one uporządkowane. Nic prostszego wystarczy wybrać jedna opcję Excela i w mgnieniu oka masz uporządkowaną tabelę. W zależności od Twoich potrzeb od A do Z lub od Z do A, od najmniejszych do największych lub odwrotnie oraz znacznie więcej możliwości. 

Excel 2010 kurs - odcinek 1 - Porządkowanie danych

Excel 2010 kurs — odcinek 1 — Porządkowanie danych

Wszystko to możesz uzyskać przez zaledwie kilka kliknięć myszą. Ważne dla Ciebie jest to, że Excel standardowo łączy wiersze ze sobą, czyli przykładowo, jak masz tabelę z 2 kolumnami i ustawiasz jej porządkowanie jednej kolumny, to automatycznie wartości z pierwszej kolumny są przesuwane jako cały wiersz z wartościami z drugiej kolumny (możesz to zobaczyć dokładnie na filmie).

P.S.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela lub nie wiesz jak coś zrobić do mnie o tym w komentarzu pod spodem albo napisz do mnie bezpośrednio, ja w miarę możliwości odpowiem na Twoje pytanie.

Excel i Adam - kontakt

Bezpośredni odnośnik do filmu na youtube — Kurs Excel 2010 odcinek 1 — Co to Excel?